Een Tocht Door Dalfsen: Kasteelroute, Fietsen en Camperplekken

Na een lange tijd van regen en grijs weer, zijn we aangekomen op camperplek De Ruitenborgh in Dalfsen. Dit is zonder twijfel een mooie plek met verharde grindplaatsen en een goed stuk gras ernaast, ideaal voor een comfortabel verblijf met de camper. Het prachtige zonnige weer geeft ons de perfecte gelegenheid onze nieuwe Lacros-fietsen met middenmotor uit te proberen.

We hebben de S600, een elektrische fiets die we mee willen nemen op de ‘kastelenroute’, een route die je via knooppunten kunt rijden, en vooral populair vanwege de vele schitterende kastelen onderweg. Maar eerst stoppen we bij de Jumbo om flesjes drinken in te slaan, een essentieel onderdeel van onze voorbereiding op een fietstocht.

Fietsen Langs Kasteelroutes en Lunch Bij Café-Restaurant Madrid

Nadat we ons drinken hebben gehaald, gaan we terug om wat boodschappen te doen voor vanavond. Beter iets voorbereid, toch? Want je weet maar nooit waar je eindigt en wat je onderweg tegenkomt. Onderweg zien we prachtige torens, en wordt ik herinnerd aan een tocht van vorig jaar waar ik besloot een helm te dragen na een val van mijn fiets.

De zon verdwijnt even tijdens onze fietstocht, maar dat maakt de vesten van Giesswein des te waardevoller; ze zijn comfortabel warm en kriebelen niet, ondanks dat ze van wol gemaakt zijn. Deze kastelenroute verveelt nooit en het landschap blijft indrukwekkend, ook al ben je er eerder geweest. De magie van deze omgeving zit hem in de combinatie van natuur en historische architectuur.

Moe maar voldaan stoppen we bij Café-Restaurant Madrid voor een hapje. Ik geniet van een zelfgemaakte gehaktbal terwijl mijn partner een rijkelijk belegde uitsmijter Madrid eet. Het eten hier is heerlijk en het vult goed voor de verdere tocht op onze elektrische fietsen.

Kasteel Bezoeken en Boodschappen Doen

Een van de hoogtepunten van onze tocht is een bezoek aan een prachtig kasteel. Helaas kunnen we niet heel dichtbij komen omdat het privébezit is, maar de aanblik is indrukwekkend genoeg om onthouden te worden. Na wat foto’s en video’s gemaakt te hebben, vervolgen we onze rit. De rust en schoonheid van de omgeving blijven ons verrassen.

Terug in Dalfsen doen we boodschappen bij de ALDI voor ons avondeten; gebakken aardappeltjes met schnitzel en salade, met een tomaten-crèmesoep vooraf. Zal een rustige avond worden, want zowel wij als onze hond zijn moe van de lange tocht.

Avondrust en Supersnel Fietsen Opladen

De avond brengen we door op de camperplek, waarbij we genieten van een rustig diner en onze fietsen weer op de snellader zetten. De nieuwe Lacros snellader halveert de oplaadtijd van 10 naar 5 uur, en tot onze verbazing zijn de accu’s al na 2,5 uur volledig opgeladen. Een indrukwekkende verbetering!

Verkenning en Ontmoeting met Vrienden

De volgende ochtend is het tijd om te vertrekken. Na het lozen van ons afval en het betalen voor ons verblijf, rijden we verder. We maken een korte stop bij een boerderij waar we wat tijd doorbrengen met hun koeien, waaronder de koningin van de stal, een 14 jaar oude koe. Erg leuk en verrassend om wat meer over de dieren te leren.

Na een ontmoeting met vrienden Monica en Richard (die ons ook nog eens verwennen met lekkernijen), rijden we door naar onze volgende camperplek, De Bentelose Esch. Ondanks wat tegenslag onderweg, vinden we hier uiteindelijk makkelijk een plek en genieten we van het heerlijke diner bij een lokale bistro.

Terug naar Huis

Na een regenachtige nacht trekken we verder terug naar huis. We nemen de tijd om de camperplek te verkennen en ontspannen voordat we aan de terugreis beginnen. De kozijnen zijn ingepakt, navigatie ingesteld en we zijn klaar voor de laatste etappe naar huis.

Deze reis, van ontdekkingstocht en ontspanning, was een prachtige ervaring. De fietsroutes, de historische kastelen, het heerlijke eten en het ontmoeten van vrienden maakten dit tot een onvergetelijke trip. We kijken uit naar onze volgende camperreis, misschien zien we jou dan ook op de weg! Vergeet niet te abonneren op onze avonturen en geef ons een duimpje omhoog als je dit leuk vond.

Laat een reactie achter

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *