Een Avontuurlijk Weekend in Biest-Houtakker

We zijn terug met een nieuw avontuur, dit keer vanuit het pittoreske Biest-Houtakker in Moergestel. Ondanks dat het een half uurtje rijden bij ons vandaan is, voelde het als een echt vakantie-uitje. Onze reis naar Biest-Houtakker duurde iets langer dan verwacht, vooral omdat we onderweg vanuit Duitsland besloten er een langer weekend van te maken. Vier uur later kwamen we eindelijk aan.

Eerste Indrukken en Installatie
Bij aankomst waren we ontzettend blij en vooral hongerig. Terwijl we ons eerste maaltje verorberden, ging dat gepaard met een paar zure snoepjes om de stemming erin te brengen. We hebben ons eerst even geïnstalleerd en de omgeving verkend. Gelukkig is hier alles goed georganiseerd en het werkte allemaal prima. Het wifi-netwerk was voldoende, en we genoten van de rust en het mooie weer.
Onze eerste nacht verbleven we op plek 44, en de volgende dag verhuisden we naar plek 20. Hoewel het verplaatsen tussen de twee plekken wat extra werk betekende, waren we allang blij dat we überhaupt een plekje hadden tijdens het Pinksterweekend.

Broodjes en Bezienswaardigheden
Een van de handige voorzieningen hier is de broodjeservice. Als je je bestelling voor 9 uur ’s avonds doorgeeft, kun je de broodjes de volgende ochtend tussen 8 en 10 uur ophalen bij de ingang. Dat is echt handig en getuigt van een hoop vertrouwen. Nancy nam die taak graag op zich.
Na een verfrissende regenbui besloten we de omgeving verder te verkennen. Eén van de hoogtepunten in de buurt is het Safaripark Beekse Bergen. Hoewel het idee van een safari op de fiets interessant klonk, leek het ons toch niet zo’n goed plan. In plaats daarvan hebben we een fietstocht van 30 km langs adembenemende landschapjes en gezellige dorpjes gepland.

Fietsen in de Natuur
We mochten dan geluk hebben met het weer; het was fris genoeg om onze jassen aan te trekken. We fietsten langs bloeiende hortensia’s en namen pauzes om te genieten van de natuur. Brulkikkers lieten van zich horen, wat een behoorlijk bijzondere ervaring was. We herinnerden ons zelfs een nacht bij een alpaca-boerderij waar de kikkers ook heel de nacht hun concert gaven. Dat bracht een glimlach op ons gezicht.
Onze fietstocht bracht ons ook bij Schuttershof in Esbeek, waar we genoten van een heerlijk broodje kroket en Nancy een broodje bal. Het was een perfecte culinaire pauze tijdens onze tocht.

Terug bij de Camper
We keerden uiteindelijk terug naar onze camper, net toen de zon doorbrak. Tijd om lekker buiten te zitten en alles uit de fietstassen te halen. Terwijl we zowel de fietsen als onszelf aan het opladen waren, merkte Dennis dat de camper bijna zonder brandstof zat. Gelukkig hadden we een jerrycan met 5 liter diesel gekocht, wat precies genoeg was om het dichtstbijzijnde tankstation te bereiken. Veiligheid voorop!

Genieten aan het Water
Met het tanken achter de rug en de zon die ons weer toelachte, genoten we volop van ons mooie plekje aan het water. De eigenaresse had gelijk: nummer 20 is echt prachtig. Het wisselvallige weer hield ons niet tegen om te genieten van elk zonnestraaltje en zelfs tijdens een regenbui bleef de sfeer goed.

Een Klein Avontuurtje voor Het Sluiten
Onze avond eindigde rustig met een wandeling met de hond en een bezoekje aan het informatiehuis. Hier vonden we ook een leuke plek voor ons vakantieherinneringstegeltje. We verstopten het ergens voor toekomstige bezoekers; wie weet komt iemand het tegen en zet iets leuks op onze Facebookpagina.

Tot de Volgende keer!

Laat een reactie achter

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *